Çok Fazla İlaç İçtim

Çok Fazla İlaç İçtim

İlaç tedavisi sürecinde olan kişilerde, “çok fazla ilaç içtim, ne yapmalıyım?” sorusuna sık rastlanır. Bunun nedeni kişinin gün içinde kullandığı ilaçları unutup, tekrar içmesidir. Farkında olmadan çok fazla ilaç içtikten sonra mide bulantısı, mide ağrısı ve iştah kaybı görülür. Midedeki sancı kimi zaman çok şiddetli hissedilebilmektedir.

Çok fazla ilaç içtikten sonra tedavi her ne kadar içilen ilaçlara bağlı olsa da, genellikle mide yıkanarak kişinin rahatlatılması sağlanır. Mide yıkandıktan sonra bir süre istirahattan sonra herhangi bir şey kalmaz. Eğer çok fazla ilaç içtikten sonra şiddetli ağrılar hissedilmiyorsa, evde mideyi yumuşatabilecek şeyler yapılabilir.

Fazla İlaç İçtim Ne Yapmalıyım?

Fazla miktarda ilaç içtikten sonra midedeki tahrişi ve ağrıyı geçirmek için bir takım şeyler uygulanabilir.

Yumuşak Besinler Tüketin

Katı besinlerden ziyade yumuşak besinler tüketilerek, midedeki tahriş önlenebilmektedir. Yumuşak ve sıvı yiyeceklerin tüketilmesi mideyi yumuşatır ve ağrıların azalmasını sağlar.

Asit Giderici Şurup Tedavisi

Fazla ilaç içtikten sonra uzmanlar tarafından önerilen en etkili yöntemlerden biri de, asit giderici şurubun içilmesidir. Ancak bu durum rahatsızlığa göre değişiklik gösterebileceğinden mutlaka doktor kontrolü ve tavsiyesi altında asit giderici şurup alınmalıdır.

Yukarıda bahsedilen yöntemler doktor tedavisinden sonra yapılmalıdır. Öncelikle uzman bir doktora başvurulmalıdır.

Eğer fazla ilaç içtikten sonra baygınlık ya da çok şiddetli mide ağrısı hissediliyorsa, derhal uzman bir doktora başvurulmalıdır. Doktor tarafından belirlenen tedavi yöntemi sayesinde rahatsızlık giderilir ve kişinin bir süre istirahat etmesi istenir.

Çok fazla ilaç içmek zehirlenmeye hatta ölüme bile neden olabilir. Bu yüzden sürekli ilaç tedavisinde olan kişilerin gün içinde ilaç alıp almadıklarını unutmamaları için not almalarını ve bunları kontrol etmelerini öneriyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KONULAR

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış.

Yorum Yaz

Yukarı Çık